Predstavljene mere za jačanje srpske privrede zasnovane na znanju

Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić predstavio je danas, na konferenciji „Pametna specijalizacija – put do privrede zasnovane na znanju“, paket mera iz Akcionog plana za sprovođenje Strategije pametne specijalizacije Republike Srbije

 

Ružić je tom prilikom istakao da Strategija za period 2020–2027 osvetljava pravce u kojima će se Srbija kretati kako bi kreirala efikasnu privredu, sposobnu da razvija i plasira vrhunske inovativne proizvode i usluge koji su konkurentni na globalnom tržištu.

Akcioni plan (2021–2022), koji je usvojen u aprilu, predstavlja paket konkretnih mera za jačanje srpske privrede zasnovane na znanju i inovacijama, naveo je on i objasnio da su mere usmerene na četiri prioritetne oblasti u kojima imamo konkurentsku prednost u globalnoj tržišnoj utakmici – hrana za budućnost, mašine i procesi za budućnost, IKT i kreativne industrije.

Prvi potpredsednik Vlade je podvukao da je cilj Strategije da se razviju preduzetničke veštine na tržištu i da ljudi steknu različita znanja, što bi dovelo do napretka društva i privrednog rasta zemlje. On je ocenio da je važno da se u obrazovnom sistemu steknu potrebna preduzetnička znanja i veštine koje će biti vrednovane na tržištu kroz inovativne proizvode i usluge konkurentne na svetskom tržištu.

Akcioni plan, kako je precizirao, sadrži 43 mere, a mnoge od njih su već ostvarene iako je rok za realizaciju dve godine, a finansijska sredstva u iznosu od približno 18 milijardi dinara su obezbeđena iz različitih izvora.

Naime, iz budžeta Srbije izdvojeno je 5,3 miliona evra za programe ranog razvoja i sufinansiranje inovacija, a putem Fonda za inovacionu delatnost opredeljeno je 60 miliona dinara, naveo je Ružić i poručio da je ovo jedna od ključnih tema kojom će se resorno ministarstvo baviti u narednom periodu.

Direktorka Republičkog Sekretarijata za javne politike Bojana Tošić istakla je da je ova ustanova učestvovala u izradi Strategije, kao i da je taj dokument rezultat saradnje između predstavnika privrede, akademskih institucija, državnog i civilnog sektora.

Sekretarijat je, takođe, jedan od odgovornih organa za sprovođenje mera koje se odnose na poboljšanje uslova poslovanja, predočila je ona i napomenula da su u izradi Strategije učestvovali i Svetska banka i Evropska unija.

Na konferenciji je predstavljen i primer dobre prakse kompanije „Desing“, koja je od male porodične firme izrasla u izvoznika, čiji su proizvodi od voća prisutni u 27 zemalja sveta. Uvođenje novih tehnologija i inovacija omogućilo je ovoj kompaniji razvoj novih proizvoda za čitav svet.

Izvor: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije

Newsletter

Za više informacija o aktuelnostima iz oblasti inovacija, prijavite se za naš Newsletter.

Uspešno ste se prijavili.

Već ste prijavljeni.

Ova adresa se ne može prijaviti.