Дигитални идентитет купује време, а тим из Београда развија апликацију којом ћете имати потпуну контролу

Да ли можете да замислите да куповину обавите тако што ћете скенирати своје лице или да на фудбалски меч уђете након што редар скенирањем потврди ваш идентитет? Све што је потребно јесте да путем апликације на телефону скенирате своју личну карту или неки други сличан документ и фотографишете селфи. Потом се ова два податка упарују и након потврде да сте у потању ви, добили сте свој дигитални идентитет у облику QR кода или беџа.

Могућност преваре је минимална, јер вештачка интелигенција ради по принципу "liveness check" – препознаје да ли је реч о стварној особи, а не фотографији или маски. Захваљујући решењима које развија Incode Technologies, ово је већ садашњост.

Реч је о српско-мексичком стартапу са седиштем у Сан Франциску, у Калифорнији, вредном више од 1,25 mlrd USD, који истражује начине на које људи потврђују свој идентитет и комуницирају са компанијама на основу вештачке интелигенције. Сарађују са великим бројем светских банака, fintech-ове, хотела, влада.

 Новац који су добили за инвестиције биће употребљен за ширење тима, за тражење правих талената који могу да нас доведу до крајњег циља, а то је даљи развој производа и проналазак "use case"-ова. Кренули су од класичног "onboarding use case"-а када човек треба да покаже своји личну карту и своје лице и да на тај начин створи свој дигитални идентитет, који може да буде у "cloud"-у или само на телефону. Та идеја може да се шири на много начина. Један од "use case"-ова је отварање рачуна у банци или представљање пред долазак у хотел, као и на одређени догађај, било да је реч о фудбалској утакмици или концерту, а све креће од провере идентитета.

После ковида, начин пословања на даљину постао је јако популаран, а и корисник различитих услуга, као на пример оних у банци, желео би да се не појављује у експозитури, јер му то штеди време, а са друге стране смањује ризик од заражавања. С друге стране, запослени у банци могу да се посвете другим стварима.

Саму верификацију идентитета обавља машина, што се обавља аутоматски – чиме се купује време и запосленом и кориснику.

У Европи је цела ова прича мање развијена, а један од разлога је GDPR, који је јако строг и контролисан. Србија и даље нема овакво решење, а Incode има у плану да се у неком тренутку појави и на нашем тржишту. Тренутно су у фокусу Северна и Латинска Америка, као и Западна Европа.

Тим улаже у истраживање око машинског учења, а одскора и у квантно рачунарство. Верују да ће то пружити додатно убрзање за њихове алгоритме, као и да је будућност развоја и хардвера и софтвера квантно рачунарство.

Извор: еКапија                                 

Newsletter

За више информација о актуелностима из области иновација, пријавите се за наш Newsletter.

Успешно сте се пријавили.

Већ сте пријављени.

Ова адреса се не може пријавити.