Digitalni identitet kupuje vreme, a tim iz Beograda razvija aplikaciju kojom ćete imati potpunu kontrolu

Da li možete da zamislite da kupovinu obavite tako što ćete skenirati svoje lice ili da na fudbalski meč uđete nakon što redar skeniranjem potvrdi vaš identitet? Sve što je potrebno jeste da putem aplikacije na telefonu skenirate svoju ličnu kartu ili neki drugi sličan dokument i fotografišete selfi. Potom se ova dva podatka uparuju i nakon potvrde da ste u potanju vi, dobili ste svoj digitalni identitet u obliku QR koda ili bedža.

Mogućnost prevare je minimalna, jer veštačka inteligencija radi po principu "liveness check" – prepoznaje da li je reč o stvarnoj osobi, a ne fotografiji ili maski. Zahvaljujući rešenjima koje razvija Incode Technologies, ovo je već sadašnjost.

Reč je o srpsko-meksičkom startapu sa sedištem u San Francisku, u Kaliforniji, vrednom više od 1,25 mlrd USD, koji istražuje načine na koje ljudi potvrđuju svoj identitet i komuniciraju sa kompanijama na osnovu veštačke inteligencije. Sarađuju sa velikim brojem svetskih banaka, fintech-ove, hotela, vlada.

 Novac koji su dobili za investicije biće upotrebljen za širenje tima, za traženje pravih talenata koji mogu da nas dovedu do krajnjeg cilja, a to je dalji razvoj proizvoda i pronalazak "use case"-ova. Krenuli su od klasičnog "onboarding use case"-a kada čovek treba da pokaže svoji ličnu kartu i svoje lice i da na taj način stvori svoj digitalni identitet, koji može da bude u "cloud"-u ili samo na telefonu. Ta ideja može da se širi na mnogo načina. Jedan od "use case"-ova je otvaranje računa u banci ili predstavljanje pred dolazak u hotel, kao i na određeni događaj, bilo da je reč o fudbalskoj utakmici ili koncertu, a sve kreće od provere identiteta.

Posle kovida, način poslovanja na daljinu postao je jako popularan, a i korisnik različitih usluga, kao na primer onih u banci, želeo bi da se ne pojavljuje u ekspozituri, jer mu to štedi vreme, a sa druge strane smanjuje rizik od zaražavanja. S druge strane, zaposleni u banci mogu da se posvete drugim stvarima.

Samu verifikaciju identiteta obavlja mašina, što se obavlja automatski – čime se kupuje vreme i zaposlenom i korisniku.

U Evropi je cela ova priča manje razvijena, a jedan od razloga je GDPR, koji je jako strog i kontrolisan. Srbija i dalje nema ovakvo rešenje, a Incode ima u planu da se u nekom trenutku pojavi i na našem tržištu. Trenutno su u fokusu Severna i Latinska Amerika, kao i Zapadna Evropa.

Tim ulaže u istraživanje oko mašinskog učenja, a odskora i u kvantno računarstvo. Veruju da će to pružiti dodatno ubrzanje za njihove algoritme, kao i da je budućnost razvoja i hardvera i softvera kvantno računarstvo.

Izvor: eKapija                                 

Newsletter

Za više informacija o aktuelnostima iz oblasti inovacija, prijavite se za naš Newsletter.

Uspešno ste se prijavili.

Već ste prijavljeni.

Ova adresa se ne može prijaviti.