Први стартапи из Србије освајају тржиште Кине: Продајемо рецепт за дуг век хране

Три српска стартапа „B-Fresh“, „ServerBytes“ и „Glober“ победници су онлајн такмичења „Serbia to China” па ће огромном кинеском тржишту понудити иновативна софтверска решења и „формулу“ за продужетак свежине намирница. Извршни директор Nihub-а: Србија има развијене високе технологије, одличне компаније и иновативни начин размишљања.

Уз подршку Привредне коморе Србије (ПКС) и кинеских партнера, добили су прилику да се повежу са инвеститорима и финансијским саветницима, стварају и продају иновативне производе у Кини и наставе даљи раст и развој. Због пандемије, прво ће отворити виртуелну канцеларију у оквиру Nihub-а, кинеског акцелератора и иновационог центра за стартапе из иностранства, и добити бесплатно финансијско саветовање. 

Како је Кина највећи светски извозник игара, ово је прилика за ширење нашег бизниса, наводи Дејан Димчић, суоснивач компаније која помаже програмерима и компанијама да брже развију своје игре коришћењем само једне backend платформе.

Осим логистичке подршке Nihub-а важно је и повезивање са великим играчима на пољу развоја игара и потенцијалним инвеститорима у гејминг индустрији. „Такмичења, као и свака прилика за представљање стартапа, битан је период у развоју. То је шанса да се свет упозна са производом, да добијете валидне критике и остварите нове конекције и партнерства“, објашњава Димчић.

Када се стекну услови за путовања и корона вирус стави под контролу, представници три стартапа отпутоваће у седиште Nihub-а у Хангжоу где годину дана могу бесплатно да користе пословни простор у акцелератору.

Компанија „B-Fresh Technologies“ пружа иновативна решења за продужетак свежине намирница чиме решавају проблем прехрамбеног отпада. „Надамо се да ћемо успети да успоставимо контакте са инвеститорима, покренемо производњу у Кини и нађемо партнере за лиценцирање наше технологије“, каже Зорица Бранковић директорка компаније „B-Fresh Technologies“. Производи ове компаније су биополимерне емулзије са антимикробним и антиоксидативним својствима које дупло продужавају рок трајања хране.

У компанији „Glober“ не крију задовољство и велика очекивања од сарадње са кинеским иновативним центром. „Наш стартап пружа платформу за стратешко и оперативно управљање продајним мрежама компанијама у секторима попут банкарства и трговине“, рекла је Јелена Петковић, директор у „Globeru“.

Домаћи стартапи препознају проблеме на глобалном тржишту и нуде универзална и  квалитетна решења, истиче Јелена Грубор Стефановић, директор Представништва ПКС у Шангају.

„Кинеска влада увела је низ подстицајних мера и определила значајна средства за улагање у предузетништво, иновације и високе технологије. Канцеларија ПКС у Шангају препознала је то као велику шансу за повезивање наших иновативних компанија са партнерима у Кини. Србија има добре стартапе и потенцијал да се успешно постави на глобалној технолошкој мапи, па и у другој највећој економији света“, каже Грубор Стефановић.

Лукас Рондез, извршни директор Nihub-а каже да су веома заинтересовани за иновације у Србији. „Иако смо физички веома удаљени, дистанца не постоји јер говоримо истим језиком иновација. Открили смо да Србија има развијене високе технологије, одличне компаније и иновативни начин размишљања. Ово је само почетак одличне сарадње“, поручује Рондез. „Драго нам је што ће српске компаније доћи у Кину, а радујемо се одласку кинеске делегације у Србију“.

Такмичење „Serbia to China” организовали су крајем јануара ПКС и Nihub. Партнери су НТП Београд, НТП Ниш, Пословни инкубатор Нови Сад, ICT HUB VENTURE, NiCAT кластер.

Newsletter

За више информација о актуелностима из области иновација, пријавите се за наш Newsletter.

Успешно сте се пријавили.

Већ сте пријављени.

Ова адреса се не може пријавити.